top of page

בלוג

סיפור נחמד שקרה לי עם כלבתי טויה, מגזע רועה גרמני בת 7 שנים

עודכן: 29 באוק׳ 2018

לפני כשבועים הלכתי עם טויה לטיול בפארק כפר סבא. הפארק היה מפוצץ באנשים מכל הסוגים: ילדים, תינוקות , אנשים רצים, רוכבי אופנעים וכו'.

לטויה אין בעיה בכלל עם אנשים בוגרים או ילדים, להפך היא מאוד אוהבת וניגשת בשימחה. עשינו הליכה די ארוכה בין ההמונים שבאו לחגוג ימי הולדת, לעשות על האש או סתם להיפגש עם המשפחה.


היתה התקהלות רבה של אנשים שהגיעו מכל קצוות הארץ עם ילדיהם. כאשר הלכתי ליד ילדים הרגשתי שחלקם מאוד מפחדים מכלבים, למרות שהייתי די רחוקה מהם וטויה לא ניגשה אליהם. במעמקי הפארק ממרחק של כ-5 מטרים הגיח לעברינו ילדון בן 5 בערך, שרצה לזרוק על טויה "כפכף". אני מרחוק צעקתי לו וביקשתי ממנו לא ליזרוק ושטויה נחמדה ומאוד אוהבת ילדים. הילדון החמוד אמנם לא הבין את מה שצעקתי מרחוק, אך כן הבין את שפת הגוף שלי ואכן הוריד את ה"כפכף" אל הארץ.


אני וטויה התקרבנו בהדרגה אליו ואל שאר הילדים שהיו איתו, וביקשתי מהם בנימוס להגיע וללטף בעדינות את טויה. בתהחלה הם מאוד מאוד חששו וליטפו אותה וברחו ובהדרגה הם ראו שהכל בסדר וטויה רגועה ונינוחה ומזמינה אותם אליה "לשעת ליטוף". המחזה היה מרהיב, הילדים כל כך נהנו והתרגשו והסתקרנו מטויה כמעט ללא חשש והוריהם מצלמים אותם איתה מרחוק ומתרגשים מאוד.


החשש של הילדים הגיע מחוסר חשיפה לכלבים ובכלל הם לא הכירו את החיה הזו וזה היה בשבילם כמו דוב, שצריך לברוח כי זה "מסוכן". כעבור כחצי שעה שטויה רובצת בסבלנות מדהימה ונותנת להם ללטפה ונהנת מהחיברות עם הילדים, נאלצתי ללכת ולהמשיך בדרכי. הילדים ממש לא רצו שנלך אז נשארנו עוד כמה דקות שיחוו עוד קצת שכלב זה משהו נחמד וכייפי.

בסוף נאלצנו ללכת באמת והילדים נפרדו מטויה לשלום, ואני כל כך התרגשתי שהצלחתי לקרב את הילדים החמודים האלה אל טויה שהראתה דוגמה נפלאה שכלב זה לא בהכרח דוב ואפשר ליצור איתו קשר נעים. הסיפור הזה מלווה אותי מידי יום מאז האירוע ואני בטוחה שאלך שוב לפארק ואמשיך לקרב ילדים לכלבים ואלמד אותם לתקשר נכון איתם וללמד אותם בהדרגה את שפת הכלבים ושאין צורך לפחד מהם. אך כן יש צורך בלשאול לפני שמתקרבים לכל כלב והאם זה בסדר להתקרב וללטף? אין ללטף כלב ללא אישורם של בעל הכלב, אין לגשת לכלב זר ברחוב ללא אישור בעליו מבחינה בטיחותית.


מקווה שנהנתם,

אשמח לעזור בכל בעיה או שאלה

אורית זנגביל למברג

מומחית להתנהגות כלבים

אל תהססו להתקשר - 052-8623163


178 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
אורית זנגביל למברט | מומחית להתנהגו כלבים | בלוג
bottom of page