top of page

בלוג

החשיבות בהרגלה למגע בגיל צעיר

עודכן: 26 באוג׳ 2018

החשיבות בהרגלה למגע בגיל צעיר:

1. הכלב לומד שליטוף זה משהו נעים וכייפי, כמו כן ילמד להיות סבלני עד לסיום הליטוף או כל סוג של מגע.


2. חשוב לשים דגש ולהרגיל גורים בגיל צעיר לכל סוג של מגע בכדי שהגור/ מתבגר/ בוגר ילמד להנות מהמגע עד כמה שניתן. חשוב לזכור שלא נוכל להפוך כל סוג של מגע למשהו כייפי ונחמד, אך כן נוכל ללמד את הגור שכדאי לו להיות סבלני ולהמתין לסוף המגע האולי פחות טבעי או נחמד. נהפוך את המגע ל"סביל" ולא יהיו לנו מאבקים עם הגור על שום ליטוף, מגע או פרוצדורה פולשנית במהלך חייו. שימו לב שבסוף מחכה לו פרס מאוד מאוד שווה.


3. הרגלה למגע כולל גם הרגלה לאביזרים שונים כמו:

- ריתמה

- קולר רגיל

- סוודר/ מעיל

- מחסום (נרגיל כלב עם נטייה לתוקפנות כלפי אנשים, כלבים, חתולים, בעלי חיים אחרים וכו. כמו כן, כלב שנוסע בתחבורה ציבורית).


4. הרגלה לסירוק לכל כלב מגורות בעיקר עם כלבים בעלי פרווה ארוכה, או כאלה שיזדקקו לטיפוח כל חייהם (כמו, פודלים, מלטזים, שיצ'ויים ועוד). אנחנו מלמדים אותם בהתניה קלאסית שבכל פעם שמופיעה המברשת/ המסרק יש גם חטיפים סופר טעימים. אז בהתחלה נעשה זאת בצורה הבאה:

- הופעת המברשת-> מתן חטיפים-> הסתרת המברשת-> הפסקת מתן החטיפים. (בעצם אנחנו מקשרים לגור או לכלב בוגר שמברשת=חטיפים ועדיין אין כאן סירוק כלל).

- הופעת המברשת-> הסתרת המברשת-> מתן חטיף

- התקרבות המברשת לכיון הפרווה של הכלב-> בו זמנית מופיעים חטיפים-> הסתרת המברשת-> הפסקת החטיפים

- נגיעה קלה עם המברשת בפרווה-> בו זמנית מתן חטיפים-> כל עוד המברשת נוגעת בפרווה ממשיכים להאכיל-> הפסקת המגע-> הפסקה של מתן החטיפים

- להכניס את האות מידע "סירוק" לפני הופעת המברשת-> מיד לאחר מכן מתן חטיפים

- אחרי קישור נעים למילה "סירוק" ולהופעתה של המברשת מיד לאחר מכן, נתחיל להוסיף את האות ממש לפני התחלת הסירוק עצמו.

- "סירוק"-> הופעת המברשת-> נגיעה/ סירוק (תלוי איך הכלב מגיב)-> חטיפים שווים-> הפסקת הסירוק-> הפסקת החטיפים

-אחרי שהכלב מגיב מצויין וסבלני לסירוק ביחד עם מתן חטיפים בקצב משתנה נעבור לשלב האחרון: "אומרים סירוק"-> מסרקים מעט-> ורק בסיום הכלב מקבל חטיף. (בשלב הזה ממש חשוב להיות מאוד הדרגתיים).


5. הרגלה לטיפול וטרינרי (טיפול פולשני לא בהכרח נעים).

כלבים שמפחדים מהקליניקה:

לגשת לקליניקה לפחות פעם בשבוע ולעשות חגיגה של חטיפים ללא טיפול... אחרי שהכלב מרגיש בנוח בקליניקה עצמה ניתן להיכנס לחדר הטיפולים אך ללא טיפול עדיין. וניתן לתרגל הרגלה למגע שם ושהכלב יחווה אך ורק כיף רוב השנה.

85% מהזמן כיף לכלב בקליניקה (אין טיפול)

15%מהזמן בלית בררה טיפול אצל הוטרינר (חיסונים וטיפולים שוטפים).

שימו לב שככל שתקפידו להגיע לקליניקה ללא טיפול פולשני בהדרגה הכלב יאהב להגיע לקליניקה ויספוג טיפולים כשצריך. לכן יש חשיבות עצומה להרגלה בגיל צעיר כמה שניתן אך גם בגיל מאוחר ניתן לשפר את המצב ושהכלב יחווה כיף אצל הויטרינר. אין ספק שזה תהליך ארוך ומורכב אך שווה לאורך כל חיי הכלב. בהצלחה!


מקווה שנהנתם,

אשמח לעזור בכל בעיה או שאלה

אורית זנגביל למברג

מומחית להתנהגות כלבים

אל תהססו להתקשר - 052-8623163



108 צפיות0 תגובות
אורית זנגביל למברט | מומחית להתנהגו כלבים | בלוג
bottom of page